Squeeze

SQUEEZE is een serious game over online-identiteit ontwikkeld door Jes vzw. Pieter ontwikkelde mee de personages, schreef de dialogen en ontwikkelde de methodiek voor het gebruik van de game in de klaspraktijk.

Squeeze is een methode en serious gameÂvan JES vzw over online identiteit. Tieners van 10 tot 13 jaar oud testen gedurende een half uur een online-omgeving uit. Aan de hand van een fictief personage kunnen ze 4 apps gebruiken waaronder CONNECT en DATE - een simulatie van 2 sociale netwerken waarmee ze kunnen interageren met 28 fictieve personages, CREATE - waarmee je beats of vlogs kunt maken en PLAY - een app die 3 games bevat. Ze krijgen speluitdagingen voorgeschoteld, geven feedback op uiteenlopende situaties en kiezen hoe ze reageren op verborgen kansspelen, pestgedrag, reclame, spam en verdachte interacties.

Credits

Een product van JES vzw © 2019, alle rechten voorbehouden | Producer Patrick Manghelinckx | Idee & concept Lennert Mottar & Bram Allegaert | Technical & gamedesign Lennert Mottar, Bram Allegaert & Jan Van Roy | Methodiek & handleiding Pieter Delfosse | Illustraties & artwork Anne-Sophie Opara | Personages Pieter Delfosse, Lennert Mottar & Bram Allegaert | Dialogen Pieter Delfosse | Website & back-end Jan Van Roy | Coaching Technical Design Bert Van Semmertier (Larian Studios) | Projectcoördinatie Liselotte Vanheukelom | Ontwerp handleiding Tom Packet | Beatmaker template Fuzzy Orange | Font logo Squeeze Woodcutter Manero | Logo Squeeze Jan Van Roy | Advies MINTLAB (KU Leuven), Mediawijs, Lien Mostmans, Sofie De Cupere

Previous
Previous

Niemand wist dat de kat kon spreken (2016)

Next
Next

Andere projecten